الباحثون عن الجنس


أهلاً يا شباب
عنوان وقح انا عارف
البعض مكسوف
شئ مفهوم
البعض انصدم
أقل واجب
المهم
إستفزتني إحصائية غربية -بالطبع- إن العرب هم أكثر الناس بحثاً عن مواقع السيكو سيكو علي محرك البحث جوجل
الأمر الاول انا مش مصدق
ومش هصدق
خلاص بقا كفايا غزو للعقول
كفايا هزيمة نفسية
كفايا اتهام بالباطل
لنفرض ان شباب وشابات العرب كانوا بيعملوا كده بالفعل
كام شابه وكام شاب..طب وكام مرة
والسؤال الاهم
مين اللي عامل المواقع دي اصلاً و99 % منها بلغات العالم غير العربية
صدق المثل القائل: رمتني بالتي فيها وإنسلت
يا جدعان شوفو المنصر الامريكي القس زويمر قال ايه من عشرات السنيين
كأس وغانية يفعلان في أمة محمد ما لا يفعله الف مدفع
يا جدعان حضرت ندوة كان فيها المهزأ الفنان حمدي أحمد بتاع القاهرة تلاتين
وقال بالحرف الواحد قدامي وربنا يشهد
ان جهات غربية تدعم وتمول مسلسلات وافلام ومسرحيات عربية بالمال حتي ولوكانت ساقطة
بشرط ان يتضمن النص للفيلم او المسرحية او المسلسل كام مضمون وكام سطر لإسقاطهم داخل
وعي المشاهد العربي..طبعاً وهو فاتح بؤوه ومبحلأ وذهنوا مفتوح علي الآخر ومغيب اثناء المشاهدة
هذه دعوة
لحث الشباب
مستخدمي النت
للإقبال علي المواقع المفيدة بجميع اللغات وما اكثرها
وعدم اللغوصة في مواقع الجنس..التي هي بمثابة مراحيض التحرير
سؤال أخير
إفترض ان ربنا قبض روح
هذا أو هذه التي جلست تشاهد هذه المواقع
كم ستكون الفضيحة حينما يجدوه ميت امام شاشة كمبيوتر بتصرخ هذا سافل أو سافلة تعصي الله في السر
كم ستكون الفضيحة وملك الموت ينزع الروح امام هذا العرض القذر الذي هو بمثابة دليل إدانة
كم ستكون شماتة الغرب في احفاد وحفيدات صناع الحياة
وهم
يبحثون
عن
الجنس

14 عبرني:

shereen sobhy يقول...

سمسم

اشكرك علي موضوعك الرائع وربنا يحمينا ويحمي امة محمد اجمعين مما تقول
اللهم اغننا بحلالك عن حرامك واختم بالباقيات الصالحات اعمالنا يا رب العالمين

تحياتي لك

سمسم يقول...

شرين
....
أهلاً وسهلاً بك

وجزاكم الله خيراً

وربنا يحمينا جميعاً

تحياتي

islamist bloke يقول...

ااااااااااااااااااااااااه يا قلبي

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أستاذ سمسم لقد تم مناقشة هذا الموضوع كثيراً ولكن هذه المناقشات لا تأتى بالنتائج التى نريدها فما الحل ؟ الحل فى رأيى هو توعية الشباب دينياً أولاً هذه هى البداية الناجحه المجديه وأخيراً أشكرك على هذا الموضوع وأن هناك من يهتم بشبابنا
تحياتى
مجهول وانت عارف الباقى

أميرة البلطجية يقول...

اه الناس عايزة غسيل مخ..حتى اللي مش بيدخلوا مواقع اباحية تلاقي استخدامهم للنت سطحي اوي يعني من افضل الناس اللي اعرفهم كل استخدامهم للنت عبارة عن فوروردز بس مثلا
أممممم
ميرسي يا بابا سمسم
:)
اخبار الشوكلاته واميرة الشوكلاته ايه؟ انا حاسة كده انك بتجيب الشوكلاتة وتاكلها انت..وانا عمالة اهرى نفسي عزايم وكل كومنت بشوكلاتيه بالشئ الفلاني
!!

سمسم يقول...

أحمدوف
.....
انت قلقتني

مالك يا بني

اجبلك ضكتور

شفاك الله وعفاك

لا بأس طهور بإذن الله

تحياتي

سمسم يقول...

مجهول
....
ولو اني مش عارف الباقي

بس علي اي حال

اهلاً بمرورك

وربنا يهدينا جميعاً ويصلح بنا

تحياتي

سمسم يقول...

مولاتي
.....
رمضاااااان جاااانا قولوا معاااانا

اهلاً رمضااااااان

بجد لازم يتألك كده طالما بتتأخري عن

مملكتك واعضاء سلكك الديبلوماسي

سهيلة غايصة وهايصة في الشيكولاته

بجميع انوعها واشكالها

ولا عزاء للمحفظة

تحياتي

يا مراكبي يقول...

الموضوع ده حقيقي فعلا .. وهو مش من فراغ كمان .. فهناك العديد من الأسباب منها على سبيل المثال لا الحصر

جميع أنواع الكبت السياسي والفكري والجنسي

المؤامرة الصريحة من الخارج

العمالة الوقحة من الداخل

الضغوط الإقتصادية أو في حالات أخرى الرفاهبة الغير مقننة

وأخيرا وأهمهم هو إنعدام من يسير عكس كل هذه الأمور ليقاومها ويدعوا إلى ضدها أو إلى توجيه الطاقات إلى ما هو أفيد .. أي بإختصار .. سلبية من يعون كل ذلك ولا يتحركون ولو بالنصيحة

Islamist Bloke يقول...

حبيبي سمسم

زعلتني منك بتعليقك فى حوار الشيخ رسلان

اعرف الرجل الاول يا سمسم..... ده مش الدماغ اللى انت فاكرها........... ده الحويني بس على تقيل..... اتقل بكتييييييييييييييير ما يتخيل بشر

نحسبه على خير

و ربنا يهدينا اجمعين

والسلام

سمسم يقول...

يا مراكبي
........
عارف لما قرأت كلامك

حسيت اني انا وانت واللي زينا

قاعدين في سفينة مثقوبة وبتغرق

ومش عارفين نعمل ايه

تحياتي

سمسم يقول...

أحمدوف
.....
والله يا حبيبي يعلم ربنا اني معينتش حد بكلامي..انا عممت اللعن علي من يخذل
الامة وهي في امس الحاجة للنصرة
تعرف واحد فتي فتوي قال ان اهل فلسطين واجب عليهم الهجرة من فلسطين طالما مش عارفين يقيموا الصلاة من اليهود
وواحد تاني قالك العمليات الاستشهادية حرام وسماها عمليات انتحارية واهلها في النار
صلاة النبي
يعني نسيب اليهود في فلسطين والامريكان في العراق وافغانستان يبرتعوا ويغتصبوا
ويقتلوا ونقف ننتظر المهدي المنتظر
الشيخ رسلان اول ما سمعتوا سمعت ردوه علي عمرو خالد وبصراحة اتكيفت
لكن خلاص خلاص يا جدعان حسن البنا مات وسيد قطب مات هم صح هم غلط مش هيفيد
لأن كلامهم مش مقدس ولا هو وحي..وجرحهم
علم لا ينفع وجهل لن يضر
فهمتني يا مان
تحياتي
واوعي تزعل من واحد بيحبك

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انت قديم قوى الاحصائييه دى من زمان
كده ولا اييييييييييييييه

سمسم يقول...

مجهول
....
أخبارك ايه يا بني طمني عليك